Uchwała Nr 12/2010/2011
Rady pedagogicznej Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach
z dnia 10.02.2011 roku
w ramach kompetencji stanowiących
w sprawie uchwalenia zmian do statutu Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach
Na podstawie : art.52 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r., Nr 256, poz. 2572 ze zm.); rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół(Dz. U. Nr 61, poz. 624 ze zm.) uchwala się co następuje:
§1
W statucie przedszkola wprowadza się następujące zmiany:
1)w §8 skreśla się zdanie drugie i dodaje ppkt 1) o następującej treści: „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest w szczególności dzieciom:
2) §9.1. otrzymuje brzmienie: „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu polega na:
3) §10.1. ppkt. 3 otrzymuje brzmienie: „z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rodziny i środowiska”
4)w §10.1. dodaje się następujące pakty:
„4)z innymi przedszkolami, szkołami i placówkami
5)z placówkami doskonalenia zawodowego”
4)w §11.1. skreśla się słowa „na wniosek” i zastępuje je słowami „z inicjatywy”. Skreśla się pakty 1-3 i zastępuje je paktami 1-5:
„ 1)dziecka
2)rodziców dziecka
3)nauczyciela, lub specjalisty
4)poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej
5)pomocy nauczyciela ”
5) §12.1.otzrymuje brzmienie: „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest dzieciom w formie zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych o charakterze terapeutycznym, a także w formie porad i konsultacji”.
6) §13 otrzymuje brzmienie : „Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne”.
7) §14 skreśla się.
8) §15 skreśla się.
9) §16.1. otrzymuje brzmienie: „Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
1)zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba uczestników do 5.
2)zajęcia logopedyczne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami mowy. Liczba uczestników do 4.
3)zajęcia socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym organizowane są dla dzieci z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne. Liczba uczestników zajęć do 10.
10) §17 skreśla się.
11) §18 otrzymuje brzmienie: „Dyrektor przedszkola organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla wszystkich dzieci wymagających takiej pomocy
1)powołuje zespoły składające się z nauczycieli oraz specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem
2)wyznacza osobę koordynującą pracę zespołu (jeden koordynator może kierować pracami kilku zespołów)
3)na podstawie zaleceń zespołu ustala dla dziecka formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin , w których poszczególne formy będą realizowane- wpisuje je do Karty indywidualnych potrzeb
4)informuje na piśmie rodziców dziecka o ustalonych dla dziecka formach, sposobach i okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin
5)decyduje o wcześniejszym zakończeniu udzielania dziecku danej formy pomocy na podstawie wcześniejszej oceny efektywności tej pomocy, dokonanej przez zespół
6)informuje rodziców o terminie spotkania zespołu
7)wnioskuje o udział w spotkaniu zespołu przedstawiciela poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej”.
12) §19 otrzymuje brzmienie: „ Nauczyciele przedszkola udzielają dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
1)rozpoznają indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka i planują sposób ich zaspokojenia
2)prowadzą obserwację pedagogiczną, którą w roku poprzedzającym pójście dziecka do szkoły zakańczają analizą i oceną jego gotowości do podjęcia nauki w szkole
3)informują dyrektora przedszkola o konieczności objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną
13) §20.1. otrzymuje brzmienie: „Zadania członków zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Do zadań nauczycieli, wychowawców i specjalistów tworzących zespół należy w szczególności:
1)ustalanie zakresu, w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej
2)określanie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania dziecku pomocy
3)zakładanie i prowadzenie Karty indywidualnych potrzeb dziecka
4) opracowanie dla dziecka Planu działań wspierających lub – w przypadku dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – Indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
5)dokonywanie efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku
6)formułowanie wniosków i zaleceń do dalszej pracy, określanie form, sposobów i okresu udzielania dziecku dalszej pomocy
7)podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych
14)w §21 dodaje się :
„Pkt1. Zadania pedagoga:
Pkt2. Zadania psychologa:
Pkt3.Zadania logopedy:
15) §22 otrzymuje brzmienie: „Pomoc psychlogiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom w formie:
16)Dodaje się „§22.1. Rodzice dzieci są informowani o
17) Dodaje się „§22.2. Rodzice dziecka mają prawo:
18) §23. Otrzymuje brzmienie: „Celem udzielanej rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest:
19)w§ 52 dodaje się „pkt1.dzienny czas pracy przedszkola, w tym 5 godzin dziennie na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, ustala organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola i Rady Pedagogicznej”.
20)w §66.1. w zdaniu pierwszym dodaje się słowa „do 30 kwietnia każdego roku”.
Pkt2 otrzymuje brzmienie: „W arkuszu organizacji przedszkola określa się: liczbę oddziałów, liczbę dzieci, czas pracy poszczególnych oddziałów, liczbę pracowników przedszkola z podziałem na pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną dzienną i tygodniową liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole.”
Dodaje się pkt3 o brzmieniu: „ W arkuszu organizacji przedszkola podaje się, w podziale na stopnie awansu zawodowego, liczbę nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego, którzy będą mogli przystąpić w danym roku szkolnym do postępowań kwalifikacyjnych lub egzaminacyjnych, oraz wskazuje się najbliższe terminy złożenia przez nauczycieli wniosków o podjecie tych postępowań.”
21)w§69 pkt2 otrzymuje brzmienie: „zasady odpłatności za świadczenia przedszkola realizowane w czasie przekraczającym godziny realizacji podstawy programowej ustala rada gminy.
Dodaje się pkt3 o brzmieniu: „zasady odpłatności za korzystanie z wyżywienia dzieci i pracowników ustala dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym w wydanym, odrębnie na każdy rok szkolny, zarządzeniu.”
22)W §74.1. dodaje się:
Ppkt21)przeprowadzanie w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe jest rozpoczęcie przez dziecko nauki w szkole podstawowej, analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.
Ppkt22)przygotowanie do dnia 30 kwietnia danego roku szkolnego informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole dla dzieci 5-letnich, a do końca roku szkolnego 2011/2012 również dla dzieci 6-letnich.”
23) W §91. dodaje się:
Ppkt9.Skreslenie z listy dzieci nie dotyczy dziecka odbywającego roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne.
§2
Zobowiązuje się dyrektora przedszkola do opracowania i opublikowania ujednoliconego tekstu Statutu Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach.
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.
Przewodnicząca Rady Pedagogicznej
Dyrektor Przedszkola
Urszula Suski
Uchwała Nr 15/2010/2011
Rady pedagogicznej Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach
z dnia 28.08.2011 roku
w ramach kompetencji stanowiących
w sprawie uchwalenia zmian do statutu Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach
Na podstawie : art.52 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r., Nr 256, poz. 2572 ze zm.); rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół(Dz. U. Nr 61, poz. 624 ze zm.) uchwala się co następuje:
§1
W statucie przedszkola wprowadza się następujące zmiany:
1.W § 51. skręsla się słowa: „..w tym oddział dla dzieci w wieku od 1 roku do 3 lat.”
2. W § 52.otrzymuje brzmienie „Czas pracy przedszkola ustala się na 10 godzin dziennie: od 6.00-16.00.”
3.W § 55. skresla się słowa „…a w oddziale dla dzieci w wieku od 1 roku do 3 lat-12”
4.§ 56. otrzymuje numer 55a.
5. W § 56. zmienia się godzine z 15.30 na 16.00.
6. W § 62. w pkt.2 zmienia się godziny: z 6.30 na 6.00 i z 15.30 na 16.00.
7. W § 68. Zmianie ulega:
I. Ranek 6.00-8.20
VII. Rozchodzenie się dzieci 13.00-16.00
8. Skresla się § 81.2.
9. W § 84.1. skresla się pkt. 2.
10. W § 85. po słowach „..dziecko w wieku 6 lat,” dopisuje się „ które nie rozpoczęło nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej do 2014 roku.”
11. § 86. otrzymuje brzmienie:
„ Dziecko w wieku 5 lat musi odbywać w przedszkolu obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 5 lat.”
12. W § 93. pkt.1 zmienia się godzinę z 6.30 na 6.00.
13. W § 94. pkt.2 i 9 zmienia się godzinę z 15.30 na 16.00.
W pkt. 10. zmienia się godzinę z 16.30 na 17.00.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.
Przewodnicząca Rady Pedagogicznej
Dyrektor Przedszkola
Urszula Suski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Przedszkole Miejskie Nr 3