Statut

Zmiany do Statutu

                                Uchwała Nr 12/2010/2011

Rady pedagogicznej Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach

                                 z dnia 10.02.2011 roku

                    w ramach kompetencji stanowiących

w sprawie uchwalenia zmian do statutu Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach

Na podstawie : art.52 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r., Nr 256, poz. 2572 ze zm.); rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół(Dz. U. Nr 61, poz. 624 ze zm.) uchwala się co następuje:

§1

W statucie przedszkola wprowadza się następujące zmiany:

1)w §8 skreśla się zdanie drugie i dodaje ppkt 1) o następującej treści: „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest w szczególności dzieciom:

  • Niepełnosprawnym
  • Niedostosowanym społecznie
  • Zagrożonym niedostosowaniem społecznym
  • Ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • Z zaburzeniami komunikacji językowej
  • Z chorobami przewlekłymi
  • Z niepowodzeniami edukacyjnymi
  • Z zaniedbań środowiskowych wynikających z trudnych warunków bytowych rodziny
  • Z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska

2) §9.1. otrzymuje brzmienie: „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu polega na:

  • Rozpoznaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych
  • Wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych
  • Rozwijaniu umiejętności wychowawczych nauczycieli oraz rodziców

3) §10.1. ppkt. 3 otrzymuje brzmienie: „z  organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rodziny i środowiska”

4)w §10.1. dodaje się następujące pakty:

„4)z innymi przedszkolami, szkołami i placówkami

5)z placówkami doskonalenia zawodowego”

4)w §11.1. skreśla się słowa „na wniosek” i zastępuje je słowami „z inicjatywy”. Skreśla się pakty 1-3 i zastępuje je paktami 1-5:

  „ 1)dziecka

    2)rodziców dziecka

    3)nauczyciela, lub specjalisty

    4)poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej

    5)pomocy nauczyciela ”

5) §12.1.otzrymuje brzmienie: „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest dzieciom w formie zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych o charakterze terapeutycznym, a także w formie porad i konsultacji”.

6) §13 otrzymuje brzmienie : „Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne”.

7) §14 skreśla się.

8) §15 skreśla się.

9) §16.1. otrzymuje brzmienie: „Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej:

      1)zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba uczestników do 5.

     2)zajęcia logopedyczne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami mowy. Liczba uczestników do 4.

    3)zajęcia socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym organizowane są dla dzieci z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne. Liczba uczestników zajęć do 10.

10)  §17 skreśla się.

11) §18 otrzymuje brzmienie: „Dyrektor przedszkola organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla wszystkich dzieci wymagających takiej pomocy

      1)powołuje zespoły składające się z nauczycieli oraz specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem

     2)wyznacza osobę koordynującą pracę zespołu (jeden koordynator może kierować pracami kilku zespołów)

     3)na podstawie zaleceń zespołu ustala dla dziecka formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin , w których poszczególne formy będą realizowane- wpisuje je do Karty indywidualnych potrzeb

    4)informuje na piśmie rodziców dziecka o ustalonych dla dziecka formach, sposobach i okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin

    5)decyduje o wcześniejszym zakończeniu udzielania dziecku danej formy pomocy na podstawie wcześniejszej oceny efektywności tej pomocy, dokonanej przez zespół

    6)informuje rodziców o terminie spotkania zespołu

    7)wnioskuje o udział w spotkaniu zespołu przedstawiciela poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej”.

12) §19 otrzymuje brzmienie: „ Nauczyciele przedszkola udzielają dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej

         1)rozpoznają indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka i planują sposób ich zaspokojenia

         2)prowadzą obserwację pedagogiczną, którą w roku poprzedzającym pójście dziecka do szkoły zakańczają analizą i oceną jego gotowości do podjęcia nauki w szkole

        3)informują dyrektora przedszkola o konieczności objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną

13) §20.1. otrzymuje brzmienie: „Zadania członków zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Do zadań nauczycieli, wychowawców i specjalistów tworzących zespół należy w szczególności:

      1)ustalanie zakresu, w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej

      2)określanie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania dziecku pomocy

      3)zakładanie i prowadzenie Karty indywidualnych potrzeb dziecka

      4) opracowanie dla dziecka Planu działań wspierających lub – w przypadku dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – Indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego

     5)dokonywanie efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku

     6)formułowanie wniosków i zaleceń do dalszej pracy, określanie form, sposobów i okresu udzielania dziecku dalszej pomocy

     7)podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych

14)w  §21 dodaje się :

„Pkt1. Zadania pedagoga:

  • Udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Informuje dyrektora o konieczności objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną
  • Prowadzi działania diagnostyczne dotyczące poszczególnych dzieci w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych

Pkt2. Zadania psychologa:

  • Udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Informuje dyrektora o konieczności objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną
  • Prowadzi działania diagnostyczne dotyczące poszczególnych dzieci w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
  • Wspiera mocne strony dziecka
  • Podejmuje działania, których celem jest minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych oraz zapobieganie zaburzeniom zachowania
  • Realizuje różne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Prowadzi terapię indywidualną i grupową

Pkt3.Zadania logopedy:

  • Udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Informuje dyrektora o konieczności objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną
  • Prowadzi diagnozowanie logopedyczne
  • Udziela pomocy logopedycznej poprzez prowadzenie indywidualnej i grupowej terapii logopedycznej
  • Podejmuje logopedyczne działania profilaktyczne
  • Współpracuje z najbliższym środowiskiem dziecka

15) §22 otrzymuje brzmienie: „Pomoc psychlogiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom w formie:

  • Porad
  • Konsultacji
  • Warsztatów i szkoleń

16)Dodaje się „§22.1. Rodzice dzieci są informowani o

  • Terminie posiedzenia zespołu i mogą uczestniczyć w jego spotkaniach
  • Ustalonych dla dziecka formach, sposobach i okresach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin, w którym poszczególne zajęcia będą realizowane

17) Dodaje się „§22.2. Rodzice dziecka mają prawo:

  • Wnioskować o udzielenie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Do udziału w spotkaniach zespołu
  • Wnioskować o udział w spotkaniach zespołu: lekarza, psychologa, pedagoga, logopedy lub innego specjalisty
  • Wnioskować o dokonanie przez zespół oceny efektywności form pomocy psychologiczno-pedagogicznej przed upływem terminu ustalonego przez dyrektora przedszkola

18) §23. Otrzymuje brzmienie: „Celem udzielanej rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest:

  • Wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
  • Rozwijanie ich umiejętności wychowawczych

19)w§ 52 dodaje się „pkt1.dzienny czas pracy przedszkola, w tym 5 godzin dziennie na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, ustala organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola i Rady Pedagogicznej”.

20)w  §66.1. w zdaniu pierwszym dodaje się słowa „do 30 kwietnia każdego roku”.

           Pkt2 otrzymuje brzmienie: „W arkuszu organizacji przedszkola określa się: liczbę oddziałów, liczbę dzieci, czas pracy poszczególnych oddziałów, liczbę pracowników przedszkola z podziałem na pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną dzienną i tygodniową liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole.”

          Dodaje się pkt3 o brzmieniu: „ W arkuszu organizacji przedszkola podaje się, w podziale na stopnie awansu zawodowego, liczbę nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego, którzy będą mogli przystąpić w danym roku szkolnym do postępowań kwalifikacyjnych lub egzaminacyjnych, oraz wskazuje się najbliższe terminy złożenia przez nauczycieli wniosków o podjecie tych postępowań.”

21)w§69 pkt2 otrzymuje brzmienie: „zasady odpłatności za świadczenia przedszkola realizowane w czasie przekraczającym godziny realizacji podstawy programowej ustala rada gminy.

Dodaje się pkt3 o brzmieniu: „zasady odpłatności za korzystanie z wyżywienia dzieci i pracowników ustala dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym w wydanym, odrębnie na każdy rok szkolny, zarządzeniu.”

22)W §74.1. dodaje się:

           Ppkt21)przeprowadzanie w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe jest rozpoczęcie przez dziecko nauki w szkole podstawowej, analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.

          Ppkt22)przygotowanie do dnia 30 kwietnia danego roku szkolnego informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole dla dzieci 5-letnich, a do końca roku szkolnego 2011/2012 również dla dzieci 6-letnich.”

23) W §91. dodaje się:

          Ppkt9.Skreslenie z listy dzieci nie dotyczy dziecka odbywającego roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne.

§2

Zobowiązuje się dyrektora przedszkola do opracowania i opublikowania ujednoliconego tekstu Statutu Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach.

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.

                                                                              Przewodnicząca Rady Pedagogicznej

                                                                                  Dyrektor Przedszkola

                                                                                    Urszula Suski

 

 

Uchwała Nr 15/2010/2011

Rady pedagogicznej Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach

z dnia 28.08.2011 roku

w ramach kompetencji stanowiących

w sprawie uchwalenia zmian do statutu Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Świętochłowicach

Na podstawie : art.52 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r., Nr 256, poz. 2572 ze zm.); rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół(Dz. U. Nr 61, poz. 624 ze zm.) uchwala się co następuje:

§1

W statucie przedszkola wprowadza się następujące zmiany:

1.W § 51. skręsla się słowa: „..w tym oddział dla dzieci w wieku od 1 roku do 3 lat.”

2. W § 52.otrzymuje brzmienie „Czas  pracy przedszkola ustala się na 10 godzin dziennie: od 6.00-16.00.”

3.W § 55. skresla się słowa „…a w oddziale dla dzieci w wieku od 1 roku do 3 lat-12”

4.§  56. otrzymuje numer 55a.

5. W § 56. zmienia się godzine z 15.30 na 16.00.

6. W § 62. w pkt.2 zmienia się godziny: z 6.30 na 6.00 i z 15.30 na 16.00.

7. W § 68. Zmianie ulega:

I. Ranek 6.00-8.20

VII. Rozchodzenie się dzieci 13.00-16.00

8. Skresla się § 81.2.

9. W § 84.1. skresla się pkt. 2.

10. W § 85. po słowach „..dziecko w wieku 6 lat,” dopisuje się „ które nie rozpoczęło nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej do 2014 roku.”

11. § 86. otrzymuje brzmienie:

„ Dziecko w wieku 5 lat musi odbywać w przedszkolu obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 5 lat.”

12. W § 93. pkt.1 zmienia się godzinę z 6.30 na 6.00.

13. W § 94. pkt.2 i 9 zmienia się godzinę z 15.30 na 16.00.  

W pkt. 10. zmienia się godzinę z 16.30 na 17.00.

 

§2

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.

                                                                              Przewodnicząca Rady Pedagogicznej

                                                                                  Dyrektor Przedszkola

                                                                                    Urszula Suski

 

 

 

 

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 października 2013 21:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Urszula Suski
Ilość wyświetleń: 740
21 października 2013 21:56 (Urszula Suski) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)